Anul: 2014
Tipul vinului: Vin sec
Culoare: Alb
Clasificare: DOC - CMD - Denumire de Origine Controlată-Cules la maturitate deplină
Tărie alcoolică: 13.20%
Plajă de preț: 20-25 lei
Prezentare: sticlă de 750 ml
Apreciere [Paradis verde]:
Un vin al bucuriei
- Vinul este, indiscutabil, de o calitate excelentă, iar dacă contactul cu soiul Traminer, foarte rar pe piață, este în premieră, surpriza este și mai mare.
- Contactul licorii cu papilele gustative dezvăluie un echilibru fin între aciditate, alcool și suav buchet floral, ce trimite discret la dulceața florii de bujor și, mai pregnant, la aroma de litchi.
- Fiind un vin aromat, merge cel mai bine la desert, însă aroma fiind discretă, nu e nepotrivit nici în asociere cu pește, pui sau brânzeturi.
- În fine, vinul despre care vorbim are o lejeritate și o bucurie care-l recomandă și pentru servirea ca atare, bine răcit, într-o după-amiază caniculară de vară.
Prezentare
- La capitolul prezentare, lucrurile nu stau la fel de bine. Se vede treaba că s-a încercat ceva, dar ideea s-a pierdut pe drum ori procesul creativ s-a oprit la nivel de ciornă.
- Elementul central de pe etichetă pare a fi un arlechin cu sciatică. Greu de dedus semnificația sa.
- Apoi, sintagma „Păcatele tinereții”, scrisă cu majuscule și font cu serife, pur și simplu e nepotrivită. E o greșeală elementară.
- Fontul jucăuș, colocvial, utilizat pentru „Traminer” asociat cu cel cu serife, scorțos, folosit pentru „Păcatele tinereții” este un monument de lipsă de inspirație, ca niște stropi de acid sulfuric aruncați în ochii unui designer.
- Pe contraetichetă dezastrul e superlativ: se folosesc 7 fonturi!
- În niciun caz nu vrem să jignim pe cineva, dar fraza de pe contraetichetă „Vinul, esență de nostalgie, ne poartă în vremurile tinereții, printre oameni dulci și înșelători, printre arome de fructe, însă ne menține eleganți și autentici în echilibrul zilelor prezente” este un nonsens. Sau are un înțeles pe care noi nu-l prindem.
- E păcat că un vin atât de bun are o prezentare atât de lipsită de inspirație. Actuala prezentare nu dă bine nici pe raftul supermarketului, nici pe masă la restaurant, nici acasă, nicăieri. Poate doar sub neoanele cu ultraviolete dintr-un club.
Concluzie
- Un vin de mare finețe, cu o prezentare lipsită de coerență.
- Noi punem pariu că gama „Păcatele tinereții” va beneficia de un rebranding! Trebuie să se întâmple asta!